tisdag 5 januari 2016

En härlig dag!

Ja, idag har det verkligen varit en härlig dag! Några minusgrader, snö och solsken. Helt underbart!!


Underbart vinterväder!

Det är inte bara vädret, som gjort detta till en bra dag. Jag har lunchat med Stina, som är en av mina allra närmsta vänner. Vi pratar om allt och vi upplever båda två att vi blir fulltankade med positiv energi när vi ses. Så det blev lunch, tjejsnack och lite reashopping. Jag hittade en underbar kofta, som det liksom stod mitt namn på. 

Jag har ända sedan jag flyttade in i min lägenhet för 1,5 år sedan letat efter en köksgardin, som känns rätt. Huset jag bor i är från 60- talet och luckorna i köket har exakt samma handtag, som de hade i hemma i mitt föräldrahem på 70-talet. Färgen är också nästan identisk, med den vi hade där hemma (tills mina föräldrar målade om dem i en bajsbrun färg). Så jag har hela tiden velat försöka skapa en känsla av 60-/70-tal i mitt kök. Igår när jag satt och surfade hittade jag äntligen gardinen. Blev så lycklig att jag betalade extra bara för att få den redan idag! Blev det som jag tänkt mig? Ja, det blev det och jag är supernöjd! Nu ska jag bara se till att få bytt sladdarna i min fina gula plastlampa, som jag fyndade på loppis i somras. Sedan är min kökslycka total :-)


Kökslycka :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar