måndag 24 mars 2014

En ny blogg...

Ja, så sitter jag då här och har återigen skapat en ny blogg. Skrattar lite åt mig själv... Trodde jag att jag skulle kunna hålla mig ifrån bloggandet hur länge som helst? :-) Det gick inte!

Var ska jag då börja? Tror jag bara dyker ner här och nu och sen får vi se var jag hamnar.

Så, för ett par veckor sedan hade vi (jag, min läkare, min Af-handläggare och min FK-handläggare) ett möte där vi bestämde att jag skulle avsluta min arbetsträning och istället söka full sjukersättning. För att göra en lång historia kort så hade jag på 8 månader fortfarande (trots flera försök) inte kunna få mitt liv att fungera om jag jobbade mer än 4 timmar/vecka. Inget att skryta med direkt. Mötet hölls en fredag och på måndagen gick jag till jobb och avslutade. Det är 2 veckor sedan idag. Jag har mått förvånansvärt bra psykiskt efter att jag gick hem. Har de senaste månaderna själv tänkt tanken på full sjukersättning, oftare och oftare. Och nu känns det välkommet på många sätt. Samtidigt är det ju givetvis en stor sorg att sluta jobba när man egentligen har 20 år kvar till pensionen. Och rik lär jag inte bli... De som tror att man "väljer" det här alternativet för att man vill utnyttja systemet vet inte vad de pratar om! Men det tar vi en annan dag...

Idag kommer min "nästanvuxna" son efter att ha varit hos sin pappa en vecka. Även min kärlek (sedan knappt 2 mån tillbaka) kommer ikväll. Så det blir en fin kväll med värme och kärlek. Det behöver jag idag när tårarna är nära, kroppen värker och jag saknar kollegor att snacka skit med...

Det blev ett första inlägg. Det kommer flera. Jag lovar!

8 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka till bloggvärlden! Jag har saknat dig! ♥ Härligt att höra att du har en kärlek i ditt liv igen och att du är vän med beslutet att söka hel sjukersättning. Skall bli roligt att "följa" dig igen :-) Puss & kram från mig! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen <3 Jag har saknat dig också! Ska läsa ifatt lite hos dig nu :-)
      Puss & kram till dig <3

      Radera
  2. Hej lilla loppan ;-)
    Glad att du hittat tbx till bloggeriet :-)
    Där får jag/vi ta över rollen som "arbetskamrater" ;-)
    Hoppas du får igenom din sjukwrsättning! Ja RIK blir man inte men man får förhoppningsvis ett rikare liv:-)
    Jag rycker att jag blivit lugnare sen jag fick varaktig sjukersättning. Visst sörjer jag, men jag VET att jag inte fixar att jobba :-(

    Vi ses snart igen hoppas jag :-)
    Ha det så kul m sonen o kärleken ��❤️
    Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mickis! Bättre arbetskamrater kan man inte ha :-)
      Och jag tror också det är så att man får ett rikare liv på det här sättet. Vet ju, precis som du, att jag inte kan jobba och då får det blir så här istället.
      Kramar ❤️

      Radera
  3. Så roligt att du kom tillbaka till bloggvärlden! Har saknat dej här ♥
    Ny kärlek har du också. Grattis! Ja...det där med att bli sjukpensionär är inte roligt¨, men ibland så är det så livet blir. Jag har fortfarande så svårt att acceptera det där ordet (sjukpensionär). Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen! Har saknat dig också ❤️
      Nej, sjukpensionär är inget kul ord. Jag har funderat lite och kommit fram till att ordet "livsmjutare" är mycket bättre :-) Det är ju förhoppningsvis det man kan göra när man inte längre behöver kämpa för att orka arbeta.
      Kramar!

      Radera
  4. Hej!
    Kul att hitta dej igen. Hoppas du kommer ihåg mej.
    Jag har lösenord på bloggen nu. Du får gärna det om du vill. Skicka isåfall ett mail till mej så kan du få det den vägen. (lena.sandstrom1@comhem.se)
    Jag fick en stroke för drygt 2 år sen.Blev halvsidesförlamad först , men jag är på väg tillbaka.

    Kram Lena S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena!!!
      Härligt att du är på väg tillbaka igen!! Det gör mig så glad.
      Har mailat dig :-)
      Kramar!

      Radera