torsdag 27 mars 2014

Tjejfika

Godmorgon på er! Sitter vid köksbordet med min havregrynsgröt och en kopp te. På Spotify spelas härlig hårdrock och livet känns helt ok.

Natten till igår sov jag ju nästan 11 timmar. Ändå blev det 1 timmes middagssömn också. Det tog verkligen på krafterna att vara barnvakt i tisdags :-) Hur som helst vaknade jag ur min middagssömn ca 40 minuter innan jag skulle vara i stan för att träffa väninnorna. Jag är snabb när det krävs och 35 minuter senare hoppade jag av bussen uppe i stan, både påklädd och sminkad!

Som vanligt blev det en trevlig fika, med mycket skratt och även någon liten tår. Jag och en av tjejerna, S, tog även en sväng på stan innan hon körde mig hem. Några mysiga timmar, som lyfte dagen på många sätt.


På kvällen när vi ätit middag låg jag i soffan under en filt. Spelade lite spel på mobilen, men var för trött för att gå upp och göra mig en kopp te och faktiskt även för trött för att resa mig och hämta fjärrkontrollen till TV:n.

Några gulliga mess från Kärleken fick mig att må extra gott i själen och jag somnade till slut i sängen med ett leende på läpparna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar