lördag 29 mars 2014

Akutbesök, röntgen och kryckor

Sov inte många timmar i natt och när jag vaknade vid 7 i morse insåg jag att jag inte kunde stödja alls på foten. Fick upp sonen och ringde mina föräldrar. De körde mig till akuten och där fick sonen tag i en rullstol, som han körde runt mig i. Mitt i allt eländet hade vi faktiskt lite kul också :-) Och sonen var ett fantastiskt stöd under hela besöket på akuten. Lämnade inte min sida och när läkaren klämde och tryckte på foten och jag kände mig svimfärdig så märkte han det och la sin lugnande hand på min arm. En klippa och min stora kärlek i livet 

Foten blev undersökt och röntgad. Ingen fraktur! Tack och lov för det! Däremot en rejäl stukning så nu har jag en linda runt foten och upp över hela smalbenet. Var nämligen svullen och öm även på benet i morse. Kryckor fick jag också med mig hem så de hoppar jag runt med. Det går ganska bra, men mina Fibrohänder/armar och min rygg (med diskbuktning) håller sig för skratt...


Inte superkul just nu, att bo på 2:a våningen och inte ha hiss... Ner för trappan är inga problem, men det är skitjobbigt att ta sig upp för den. Känner mig lite låst här inne, men läkaren sa att smärtan borde lätta om några dagar. Tills dess får jag väl stanna på balkongen. Tur där är sol på eftermiddagen iaf :-) OCH det kunde ha varit mycket värre!!


3 kommentarer:

  1. Aj, aj hoppas det läker fort. Va snällt att du fick hjälp hem.
    Tur att du har sonen som stöd och hjälp, på flera sätt.
    Krya-kram

    SvaraRadera
  2. Men jösses! Att det gick så illa. Hoppas verkligen att det värsta har lagt sig nu, att det inte gör så ont längre. Men tur att det inte var nån fraktur. Hoppas du får sova ordentligt inatt. Kramisar från mig! ♥

    SvaraRadera
  3. Stackars Stackars dig!!!
    Vet ungefär hur du har det... För ngr år sedan stukade jag foten nått så gruvligt.. Kunde inte stödja. Maken tvingade mig till akuten & röntgen & det var som för dig en mycket kraftig stukning med uttöjda ledband. Kryckor fixar jag inte tack vare dåliga händer & armar så jag lärde mig gå genom att sätta ondafoten på innersida häl och snurra den fram.. höll mig i möbler & gick så lite som möjligt...

    TUR att du hade din fina son med dig på sjukan ♥ ^kärlek^

    kram♥

    SvaraRadera