fredag 28 mars 2014

Änglar i vardagen

När FK ringt kände jag mig genast lite piggare. Fixade till mig för att gå och handla det viktigaste. Fördelade det jag handlat i två kassar och gick hemåt i solen. Vi har 13 grader här idag (i skuggan) och det är verkligen väder att njuta av. Det gjorde jag också... Fast plötsligt satt jag på marken... Tror att jag trampade snett på en trasig asfaltskant med vänster fot och sen satte mig med höger ben under mig på något sätt. I varje fall är den vänstra rejält stukad och höger har fått sig en lättare smäll. Har dessutom slagit upp högra benet lite.

Två gulliga tjejer hjälpte mig upp, men jag var ganska ostadig. De hade bråttom båda två och jag sa lite kaxigt att jag säkert klarade mig hem själv. Då kommer en jättegullig småbarnsmamma med vagn. Hon var egentligen på väg åt andra hållet, men vände och kom bort till mig. Hon hade ju ingen tid att passa, tyckte hon. Hon tog båda kassarna på vagnen och erbjöd mig att hålla i vagnen (fast jag var för stolt för att stödja mig) och så gick vi sakta hemåt.

Har rejält ont nu, främst i den stukade foten och i höften och ryggen. Ett typiskt tillfälle att ifrågasätta valet av att bo på 2:a våningen utan hiss... Dessutom känns det jobbigt på fler sätt. Mormor gick nämligen ofta och ramlade och min mamma gör det också. Vi har diskuterat om vi kanske har kassa vrister. Fast jag har bestämt att det inte är så. Inget fel på mina vrister och jag ramlade ju på en kant. Så det så!!!

Jag blir så glad när jag träffar på så gulliga människor, som jag gjorde när jag ramlade. Det finns änglar i vardagen och jag var noga med att tacka dem och berätta att jag verkligen uppskattade deras hjälp.

Ajajaj!!!

6 kommentarer:

  1. Aoush - vilken otur, sånt gör ont så du får nog hålla dig lite i stillhet och hoppas på att det "bara" var en stukning. Och sen måste jag ju säga - det finns snälla goa människor också - du hade tur att träffa på en men som man så ofta tyvärr gör så säger man att det inte är så farligt. Vet hur det är när man själv trillat - man reser sig snabbt upp och tittar runt för att se att inget sett att man "gjort bort" sig men egentligen så är man dum där - det är ju lätt att snubbla till. Hoppas du kan få njuta av helgen och får fint väder - har du en solig balkong? MÅ gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man är lite fånig som skäms. Kan ju hända alla. Den här gången var det omöjligt för mig att resa mig snabbt. Smärtan var olidlig, så tur jag fick hjälp upp.
      Har sol på balkongen på eftermiddagen så där har jag suttit i em. Så skönt!
      Kram!

      Radera
  2. Men din stackare! Det där ser inte alls bra ut. Om det inte blir bättre så får du nog gå till doktorn. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det blev akuten i förmiddags. Dock inget brutet, tack och lov.
      Kram <3

      Radera
  3. Ajajaja.... du den där foten ser nästan ut som den vill träffa en doktor!! Jag hoppas verkligen att du och din fot får hjälp och att NI mår bättre idag... ?!!
    Jag är ny på din blogg...nu ska jag läsa vidare om dig och ditt liv.
    Kram Jaja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din omtanke! Den fick träffa läkaren på akuten i förmiddags. Den var inte bruten, tack och lov och nu mår vi lite bättre.
      Vad kul med en ny besökare! Nu ska jag kika in hos dig :-)
      Kram!

      Radera