tisdag 25 mars 2014

God morgon!

Ja, eller god middag beroende på hur man ser det :-)

Idag känner jag mig fulltankad med positiv energi. Tänk att kärlek och gemenskap kan ha den effekten! Den bästa medicinen! I morse åkte de igen. Dörren hann precis slå igen bakom Kärleken och jag hade hunnit ner under täcket igen, när sonens mobil ringde och han fick "hoppa" ur sin säng. Han är timanställd så det är ofta snabba bud när det är dags för jobb. Oftast skulle han helst vara där redan när de ringer :-)

Men nu är det inte bara Kärleken och sonen, som gett mig positiv energi. När jag skrivit mitt första inlägg igår tog jag kontakt med en del av mina "gamla" bloggvänner och efter att ha läst era fina kommentarer känner jag mig så himla glad. Tack för att ni finns där ute och inte dömer om man "försvinner" ett tag!!! Det är sann bloggkärlek ❤️

Dags att lämna frukostbordet och ta tag i dagen istället. Om en dryg timme kommer Lilla E, min underbara brorson på drygt 2 år. Han ska vara här tills hans pappa hämtar honom någon gång vid 19-tiden ikväll. Sen somnar Faster ovaggad ;-)



4 kommentarer:

  1. Mysigt att få vara faster och rå om för en dag - mina brorsöner är stora nu men jag får rå om den store 20 i år då och då eftersom han flyttat till Gbg och jobbar sen ett halvår. Må gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är supermysigt! Och tänker att det kommer vara lika mysigt även när han är 20 :-)
      Kram på dig!

      Radera
  2. Vad mysigt att få vara barnvakt, nu när barnen börjar bli stora så kan jag tänka mig att det är extra kul med mindre barn :-) Men såklart tröttande... Men det blir ju positiv trötthet :-)

    Jag tycker att det är jättekul att du är tillbaka i bloggvärlden :-) Har ju inte tappat bort dig under denna paus helt, men det är extra kul att få läsa lite mer om dig igen :-)

    Vilken typ av jobb har sonen?
    Min dotter har haft tur & fått jobb som arbetsledare på Burger King. Heltid :-)
    Hon behövde lite medvind efter år av motvind :-)

    Ha en finfin dag!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir mysigt på ett annat sätt numera :-) Trött blir man, men helt klart en positiv trötthet som man ändå gärna tar.
      Jag är också glad jag är tillbaka. Känner att jag behöver det och jag har verkligen saknat er alla, även om en del av er ju funnits kvar ändå :-)
      Sonen jobbar timmar på posten på sjukhuset. Det är helt ok jobb och ger en del pengar. Dock osäkert att "bara" jobba timmar, men bättre än inget. Härligt att det funkar så bra för dottern! Håller verkligen med om att hon behöver medvind!!
      Kramar!

      Radera