fredag 28 mars 2014

Röriga tankar och en ovälkommen present

Det verkar som om den lille sötnosen lämnade en ovälkommen present till sin (otacksamma?) faster... Tittar ni på bilden förstår ni vad jag menar.

Har sovit skitdåligt i natt och vaknat femtioelva gånger. Drömt har jag också gjort, men det går inte ens att berätta om, för då kommer ni bli övertygade om att jag är galen ;-) Ja, det är ju så det är med de små söta liven, deras baciller är ettriga. Bara hålla tummarna för att jag inte blir riktigt dålig!!


Igår gjorde jag inte ett skvatt. Eller, jag lagade mat och diskade, men det räknas väl knappt? Mer än så blev inte gjort i alla fall. Den typen av dagar behöver jag verkligen numera. Och det är oerhört skönt att kunna ha det utan att någon har med det att göra. Samtidigt bor det en rastlöshet inombords. Vad gör man när man inte jobbar? Ja, alltså när man vet att man aldrig ska göra det mera? Hur sysselsätter man sig? Jag orkar inte jobba, men samtidigt behöver jag ju ha något att fixa/pyssla med. Socialt funkar det ganska bra, tycker jag. Jag tycker jag har en fin balans i livet vad gäller att vara social och att vara ensam. Men jag saknar att ha något att "greja med". Några tips? Jag stickar en del och gärna raggsockor, som går snabbt. Dock får det inte bli för mycket av det eftersom mina tummar låser sig helt vid överansträngning. (Kortisonsprutor hjälper inte och röntgen visar inget.) Jag behöver sysselsättningstips! Och just det! Det ska helst vara gratis också ;-)

Känner mig rörig i huvudet idag. Tankarna snurrar. Borde göra något vettigt av den här dagen kanske... Men sååå trött... Väntar på ett samtal från FK också. En handläggare skulle ringa upp mig under dagen igår eller idag. Jobbigt att inte ha en aning om när de ska ringa.

Nej, nu svamlar jag bara :-) Och det vill ingen läsa! Så nu ska jag dricka upp mitt te och sen får vi se vad jag hittar på. Ha en härlig fredag vänner!

4 kommentarer:

  1. Fy...barnbaciller är extrajobbigt.
    Krya på dej!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är verkligen värst.
      Kram på dig!

      Radera
  2. Usch för bacilusker, hoppas du snart mår bättre. Det där med sysselsättningsproblem när man inte arbetar känner jag igen. Själv gör jag armband som jag säljer för att få in lite extra pengar till ME-forskningen, annars har jag dåligt med förslag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag ska göra mitt bästa för att kurera mig.
      Kanske är det något sådant, som armband jag ska fixa med...

      Radera