måndag 21 december 2015

Vecka 52

Ja, plötsligt är det vecka 52 och på torsdag är det julafton. Hej och hå, vad tiden springer iväg. Sitter vid köksbordet med havregrynsgröt och en kopp te. Ute är det 9 grader varmt. Inget julväder direkt!

Idag kommer sonen hem från Kalmar!! Ska bli så himla mysigt att få ha honom här lite. Han kommer vara här till onsdag em och sen åker han för att fira jul med sin pappa och släkten på den sidan. Han kommer åka fram och tillbaka mellan oss lite som det passar. Han fyllde år i början av december och på något sätt ska vi försöka fira hans födelsedag också. Det blir alltid lite rörigt när han är hemma. Han åker mellan mig och sin pappa och det är släktingar som vill träffa honom och kompisarna ska ha sin tid. Har många gånger tidigare jämfört honom med en virvelvind som sveper in genom dörren och sen plötsligt virvlar ut genom den igen. Så är det fortfarande och jag älskar min virvelvind <3

Jag har en disk som ska diskas idag. Tyvärr har den inte diskat sig själv trots att den haft god tid på sig ;-) Det behövs handlas lite också, men det får vänta till sonen kommit. Han är numera vegetarian och jag behöver hans hjälp i affären så vi kan laga god mat till honom också. 

Har magkatarr och IBS-mage sedan igår. Trist det kommer precis nu, men så behöver jag inte vara rädd att gå upp i vikt över julen iaf ;-) I övrigt känns det hyfsat i kroppen än så länge idag. 

Kanske får vi upp den lilla plastgranen också idag. Och i så fall får det bli en sväng till Rusta också för att köpa en ny ljusslinga till den. Vi får se! Det blir jul oavsett om vi har gran eller inte. 

Puss på er!
Loppan

Den här Sverigekartan gillar jag ;-)




2 kommentarer:

  1. IBS är jobbigt. Min mage blev bättre när jag började ta probimage som finns att köpa på apoteket. En tablett om dagen är allt som behövs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ett skit! Kollade Probimage, men de innehåller visst soja, så tyvärr inget för mig (allergisk). Skönt du hittat ngt, som hjälper!

      Radera