tisdag 22 december 2015

Insomnia & sätt att underlätta vardagen

När jag var uppe på toa kl 2:15 i natt hade jag fortfarande inte sovit en blund. Somnade till slut, men eftersom mobilen stod på väckning kl 7 så blev det inte många timmars sömn. Anledningen till den tidiga väckningen var att jag skulle få installerat en diskmaskin. Min julklapp till mig själv. För mig är disken oerhört jobbig och energislukande, så diskmaskinen är verkligen en investering i min hälsa och värd varenda krona.

 

Kvällen igår var mysig. Sonen lärde mig ett nytt tv-spel, som han hade med sig. Jag är lite "trög" så vi fick många glada skratt :-) Ingen av oss orkade trängas i mataffären igår, så vi beställde mat på nätet istället. Enkelt och smidigt! Man slipper stressen i affären och behöver inte stå i någon kö. Dessutom slipper man släpa tunga kassar i trappan. Istället beställer man i lugn och ro och sen levereras maten hem när man önskar. Perfekt och ytterligare något som underlättar min vardag med en värkande och slutkörd kropp.

Nu blir det lunch och sen ska jag SOVA!!


4 kommentarer:

  1. Vad roligt att du är tillbaka!! Har saknat dig vännen! ♥ Jag har också diskmaskin i min lägenhet, skulle inte klara mig utan den, att diska för hand tar verkligen på kroppen och energin.
    Vad mysigt att sonen är hemma nu. Och smart att beställa hem maten. Jag och Emma var och handlade igår, 3 ggr blev det. Vi har 2 matbutiker och allt finns inte på den ena men den är billigare så det blev 2 besök i den ena och 1 besök i den billigare. Det man inte har i huvet får man ha i benen :-) Tur att vi har nära, vi bor i centrum.
    Önskar dig en fin onsdag! Och en fin jul! ♥ Kramis! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Mysigt att vara tillbaka! Saknat dig också 💗
      Kram vännen 💗

      Radera
  2. Diskmaskin är ett måste men jag tycker det är så trist att plocka i och ur den - skulle haft en robot till det :) All hjälp som underlättar är bra men jag har aldrig handlat hem mat - jag gillar att köpa mat och titta runt. Är lite skeptisk mot att andra handlar min mat men om jag inte hade bil så hade det ju inte gått och då hade jag också haft hemkört. Må Gott

    SvaraRadera
  3. Gillar tanken på en robot som plockar i och ur diskmaskinen :-)
    Kram!

    SvaraRadera