tisdag 1 april 2014

Aprilsol

Det är helt underbart väder idag också! Jag gick till brevlådan för att posta mina brev. Kändes som om de hade flyttat den till andra sidan stan ungefär :-) Det tog sin lilla tid, men skam den som ger sig! Skrattade för mig själv när jag var ute. När man gick med barnvagn hälsade man på andra småbarnsföräldrar, med hund får man främst kontakt med andra hundägare och hundälskare. Är man däremot ute och "skuttar" på kryckor får man kontakt med de äldre. Ett äldre par stannade faktiskt och väntade in mig bara för att höra vad jag gjort och hur det var med mig. Hahaha!!! Lite tokigt kändes det allt, hon med käpp och han med rullator, och på något sätt kände de att vi hade något gemensamt. De var lite gulliga och vi pratade en stund.

När jag postat mina brev var jag trött så jag letade upp en bänk i solen. Där satte jag mig och läste en stund i min bok, som jag smart nog hade tagit med mig. Jättehärligt att bara sitta och finnas till i solen, utan några krav och totalt ovetande om klockan. Jag börjar helt klart hitta fler och fler positiva sidor med att inte jobba!





5 kommentarer:

  1. gott - de är ju det där med att hitta de små små sakerna som gör livet ändå rätt skönt - dom finns där men man hinner ofta inte se dom eller tänka på dom. Så bra gjort och jag kan inte annat än le och nicka igenkännande om att man hittar beröringspunkter, barn, hund, kryckor - :D - må gott

    SvaraRadera
  2. Ja så är det faktiskt. När jag möter nån som oxå har rollator så ler vi ofta och nickar åt varandra. :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja så är det ju, de man har det synliga gemensamt med hälsar man på och pratar med :-) Men hur går det med foten? Har svullnaden gått ner nåt? Och det onda, har det blivit lite bättre än? Önskar dig en fin onsdag! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bättre! Inte lika svullet och om mindre ont också.
      Kram ♥

      Radera
  4. Visst är det så att har man hund så pratar man mycket med andra hundägare eller hundälskare men oxå med många barn/föräldrar.. för barn vill klappa söta hundar.... Tur att Zingo är tålmodig... Granne med oss bor en kille på ca10år han älskar hundar. Han ropar på Zingo på lååååångt håll & kommer springande bara för att hälsa... Så fort han kommer fram till oss så slänger han ner sig på knä & pratar/klappar Zingo...
    Det är härligt att ha djur, det är socialt :-)

    Nu fick ju du sällskap mycket tack vare kryckorna ;-) Nåja det är trevligt med omtänksamma människor..

    Vädret gör iaf livet mycket lättare att leva eller hur :-)
    KRAM ♥

    SvaraRadera