torsdag 10 april 2014

Skitdag!!

Trots att jag sov så länge igår blev jag tvungen att sova middag. Kunde inte hålla mig vaken. Så trött på att vara trött!! För ca 2 månader sedan höjde jag dosen på min antideppmedicin och jag tror att det är biverkningarna, i form av trötthet, jag fortfarande känner av. Hoppas det snart ger med sig!

Idag är en riktig skitdag! Jag känner mig låg och har fruktansvärt tråkigt. Jag är verkligen INTE hemmafrun, som gillar att gå hemma och småpyssla i mitt hem. Bläähh!! Sängen är bäddad, disken diskad, jag är fixad och i torktumlaren snurrar dagens första tvätt. Men sen då?! Klättrar på väggarna idag. Har funderat på att ta mig upp till stan, men hur kul är det att gå i stan utan pengar? Foten är inte så road av att promenera omkring heller, särskilt inte med skor. Och nu har jag ju snart varit vaken i 4 timmar, så jag känner tröttheten komma krypande och om en timme eller så måste "pensionären" gå och sova lite. Gnällig som f-n idag!!!

Jag bor i ett hus från mitten av 60-talet. Igårkväll var jag på ett informationsmöte om stundande renovering i fastigheten. Det kommer bli stambyte (vatten och avlopp), renovering av badrum, nya köksfläktar, ny el i lägenheterna och fler eluttag. Lägenheterna kommer få nya ytterdörrar (säkerhetsdörrar) och porten kommer förses med porttelefon med kod. Låter hur bra som helst. Hyreshöjningen som kommer följa blir dock inte riktigt lika kul... De räknar med en höjning på ca 10-15%... Orkar inte tänka på det nu. Byggstart kommer inte bli förrän efter jul och vem vet hur livet ser ut då...

Jaha... Jag kan ju alltid vika lite tvätt innan jag ska äta lunch. Eller inte... Högen lär ju vara kvar i eftermiddag så har jag något att göra då... Uttråkad!!!



3 kommentarer:

  1. Renovering är ju bra men inte när det ska läggas på en hyra - tycker dom borde ha den bufferten från alla andra hyror man redan betalat under åren - lite planering och dom borde lägga undan pengar till såna här underhåll utan att det ska drabba boende - kan man tycka så jag hoppas det löser sig bra för dig där. Och klättra på väggarna av tristess är ju inte kul det heller. Ha det bra och må gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag håller med dig!! Man väljer ju bostadsområde delvis pga hyran där. Nu blir det ju inte som jag tänkt mig. Men vi får vad som händer och sker fram tills dess...
      Ha det gott!

      Radera
  2. Sådär känner jag mig ibland också, fruktansvärt uttråkad och rastlös. Fast jag orkar liksom ändå inte göra nåt åt det... Men över lag så tycker jag det är helt ok att vara hemma, har inte ont av det så att säga. Det bästa att göra såna dagar är att kolla på tv eller film tycker jag.
    Här är det uppfräschning på gång också, husen är från 70-talet. På 3 år skall hyran höjas med 1000 kr!!!! :-(
    Ja då, högen ligger kvar där sen också :-) Kramisar! ♥

    SvaraRadera