fredag 11 april 2014

Godmorgon fredag!

Hade svårt att somna igår kväll och vaknade tidigt i morse. Får se om jag kanske sover för mycket på nätterna numera och istället är piggare idag när jag sovit färre timmar. Min läkare hade gillat det resonemanget...

Sonen var ute och drack öl med en gammal kompis igår kväll. Jag är lite orolig när de två är ute tillsammans. De har en tendens att inte vara bra för varandra på det sättet att det gärna blir lite väl blött. Nu skulle båda visserligen jobba idag, men jag hade ändå svårt att koppla av. Oroade mig så klart i onödan. Sonen kom vid 23:30 och vi pratade en stund. Jag märkte inte ens att han druckit... Sen låg jag och funderade och vände och vred på mig innan jag till slut somnade. 

I morse vaknade jag med ett ryck när sonen öppnade min sovrumsdörr, utan att först knacka. Något hade hänt med hans mobil under natten (jag hann aldrig riktigt fatta vad) och den hade inte laddat, så nu visste han inte vad klockan var - panik! Sömnigt kollade jag min och han konstaterade att han vaknat i precis rätt tid för att gå upp. Sen kunde inte jag somna om...

Ska ta och skutta in i duschen nu, tänkte jag. Har ringt vår bovärd nu på morgonen och han kommer någon gång under dagen för att fixa i mitt badrum (stopp i vasken och jag kommer inte åt vattenlåset, röret från tvättmaskinen läcker och toastolen läcker ut på golvet) så jag tänkte det kan vara bra att inte stå i duschen när han dyker upp ;-)

Och om någon undrar - jag är på bättre humör idag!


2 kommentarer:

  1. Förstår att du inte vill stå i duschen när bovärden kommer :-) hi hi! :-)
    Hoppas du får en bra fredag och helg! Kramisar från mig! ♥

    SvaraRadera
  2. Bra - med bättre humör - visst känner man sig lite bättre då. Känner mig också på bra humör idag :D kanske är det för att det är fredag. Jag kommer vara som du igår då sonen ska iväg på fest men han brukar ta det lugnt men ändå. Man är ju mamma hela tiden och jag säger alltid att jag finns stand-by ifall det händer något och behöver bli hämtad eller så. Så min fredagsnatt kommer också bli lite så tills han kommer hem. Må gott

    SvaraRadera