torsdag 3 april 2014

Tillbaka på brottsplatsen

Igår var jag så glad över att inte ha behövt ta några värktabletter sedan i måndags. Fast på kvällen blev jag tvungen igen och i natt har jag återigen sovit skitkasst pga värken i foten. Förmodligen är det mitt eget fel. Gick nämligen och handlade... Det är en bit och det var väl för mycket ansträngning, antar jag. Men skönt var det och jag kunde :-) Meningen var att jag skulle handla några småsaker, men det är ju som det är. När man väl är i affären blir det mer än man tänkt. Så det som inte fick plats i min lilla ryggsäck (lite hade jag ju tänkt till iaf) tog jag i en kasse. Det var inte mycket och inte tungt, men antagligen såg det galet ut, för en ung tjej kom fram på vägen hem och undrade om jag behövde hjälp att bära kassen :-) Ytterligare en vänlig själ!! Och jag kände mig som en gammal tant...


På den här kanten ramlade jag. Ett par cm hög och det räcker ju om man inte ser var man går... 

Jag hade tur med vädret när jag var ute. Lite blåsigt, men soligt och skönt. Bara någon timme senare mörknade det och blev regnigt och lite höstkänsla. När Kärleken kom på kvällen var han både blöt och frusen.

I em blir det fika med en väninna. Har tänkt baka en kaka till hon kommer. Ska bara få upp "latmasken" ur soffan först ;-)


Gårdagens färgskala! (Ber känsliga läsare om ursäkt)

5 kommentarer:

  1. Men du finns det ingen som kan hjälpa dig att handla hem för ngr dagar?
    Envisa loppan ;-)

    Vilken enorm kant... Men som sagt man kan snubbla på plan mark oxå...

    Hoppas ni går en mysig fikastund :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det första jag tänker på är: Hur fixar dina axlar/nacke/skuldror det här med att gå på kryckor? Var försiktig så du inte får problem där också. Hur länge tror du att du måste hoppa runt på kryckorna? Måste säga att du ser för bedrövlig ut på foten... Synd att vi inte bodde närmare varandra, då kunde jag ju hjälpt dig för jag är ju också hemma på dagarna... Tänker på dig. Var nu rädd om dig! Kramisar! ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har gått över förväntan, faktiskt. Hade ont i början, men nu är det bättre igen.
      Hade varit superhärligt om vi bodde nära varandra. Vad kul vi kunde ha då :-) Och så kunde vi hjälpa varandra när det behövdes. Kramar!! ♥ ♥ ♥

      Radera
    2. Jaaa! Det hade varit kanon ju! ♥

      Radera
  3. Kikar in och önskar dej en trevlig helg.
    Kram

    SvaraRadera