torsdag 24 april 2014

Tack!

Tack för alla fina kommentarer på mitt förra inlägg!! De värmde och fick mig att le mitt i eländet.

Det är sällan numera som jag har den typen av värkdagar, men de är lika jävliga när de väl dyker upp. Onsdagen var tuff. Passade brorsonen, men Kärleken blev dålig och gick hem från jobbet så kvällen ställdes in. Istället fick svägerskan (med mild övertalning) mig att följa med hem och äta middag. Sen fick jag bil hem igen. Skönt!

Mådde lite bättre redan dagen efter och de senaste dagarna har jag mått som vanligt igen. Vad som hände i onsdags, vet jag inte riktigt. Lite mycket av allt kanske. Skit samma! Bättre igen och det är det viktiga!

Påsken var lugn och trevlig. Påskafton var jag och Kärleken hemma hos min bror med familj. Första gången de träffades så det var lite nervöst, men blev hur bra som helst.

Det blev ett litet blogguppehåll för min del. Inte av någon särskild anledning, men så kan det ju vara. Jag har känt mig (och är fortfarande) ganska rastlös. Har iaf målat min skohylla i hallen, börjat ett litet skrivprojekt och bestämt mig för att gå keramikkurs till hösten. Dessutom läser jag en hel del just nu. Foten börjar kännas bättre och det har blivit lite lättare att gå ut och gå promenader igen.

Igår var jag först ute med tjejgänget och fikade och sen var jag, Kärleken och ett annat par ute och tog några öl (Coca Cola till mig). Trevlig em och kväll och idag känner jag mig inte ens tröttare än vanligt. Härligt!



Varmt är det... Håller på att bli tokig, faktiskt... Från att ha varit en frusen själ så är jag numera en mycket varm kvinna. Jobbigare på sommarhalvåret när det liksom är varmt "på riktigt" och inte bara i min (åldrande) kropp. Jaja, det går ju över igen. Har det värst dagarna från ägglossning och fram till mensen kommit igång. Så förhoppningsvis slipper jag vakna i en våt säng i natt...

Dags att läsa ifatt hos er! Sen ska jag en liten sväng upp i stan och träffa en kompis och låna några filmer och tidningar av henne. I övrigt händer inget idag. Vila prioriteras :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar