tisdag 8 april 2014

Tisdagsförmiddag

Min IBS-mage har varit lugn länge nu. Kanske tyckte den att den varit lugn för länge. Plötsligt igår kväll, en "lagom" stund efter maten bestämde den sig i alla fall för att göra sig påmind. Aldrig roligt när det händer. Idag har jag "bara" ont än så länge. Känns som om det sitter någon (liten jävel?) där inne och kniper mig :-(

Ikväll ska jag bjuda sonen och Kärleken på Köttgryta (pappas recept), tänkte jag. Pappa försökte komma ihåg receptet i affären igår, men missade svamp och lagerblad, så det har jag varit och fixat nu. Det var skönt att gå ut en stund och foten blir bättre och bättre. Jag går försiktigt och vågar inte ha händerna i fickorna, om ifall jag skulle ramla igen. Vädret är lite märkligt idag med regn och sol om vartannat, men det är i alla fall varmt och skönt (16,8 i skuggan utanför mitt köksfönster).

Bakom molnen skiner alltid solen!

Nu ska jag stoppa tvätt i torktumlaren och sen blir det lunch. När jag har ätit blir det dags att sova middag (som en liten baby...) och sen ska jag ställa mig vid spisen. Jag gillar inte alls matlagning, men när jag ska bjuda på mat blir det roligare. 

Önskar er en fin tisdag  

2 kommentarer:

  1. spännande pappas gryta - kanske du delar med dig receptet? Jag gillar att laga mat så jag är alltid på jakt efter nytt. Klart man också blir rädd och försiktig när man har ramlat - jag föll förra julen på en isfläck som låg gömd på ett gärde som jag aldrig brukar gå utanför stigen på annars men just den dag och helt plötsligt låg jag där och hade slagit i axel så det tog ett år innan den blev som den skulle igen och jag är idag när det är halt mer rädd och spänd men tro inte att jag skaffat broddar inte. Må gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajajaj! Det lät inte heller roligt! Har funderat på det där med broddar, men det blir liksom inte av...
      Jag delar gärna med mig av receptet! Gör det imorgon så kan jag fixa en bild också.
      Kram på dig!

      Radera